In mijn straat is te veel verharding in voortuinstroken en openbaar domein.
Van "Klimaatplan: hoe denkt Malle over het klimaat?"
Ga naar het project
In mijn straat is te veel verharding in voortuinstroken en op het openbaar domein.
Reacties(8)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Mario Carero
Geplaatst door:Mario Carero
5 jaar geleden
Ik zie in onze buurt vooral de 'straten' groeien. Karrenvracht steenpuin, extra betonstrookje, extra grasbetontegeltje (in beton - heeft dus niets met waterdoorlatendheid te maken). En dan ineens schrikken dat er veel sluipverkeer is, er te snel gereden wordt, onveiligheid toeneemt voor fietser en voetganger *1 en het minder leefbaar wordt voor de bewoners.
*1 volgens laatste gegevens telraam.net : gemiddeld meer dan 300 fietsers en voetgangers per dag met pieken tot meer dan 800 / dag in deel Talondreef (Verlengde Lange Dreef richting Turnhoutsebaan)
Profiel van Harco Kort
Geplaatst door:Harco Kort
5 jaar geleden
@Mario Carero Gemeente en PIDPA zijn kampioen en halsstarrig bij het (her) aanleggen van straten en dulden geen inspraak van de bewoners, liefst aanleg met open grachten aan beide kanten van de rijweg, smalle rijwegen, géén fiets- en of voetpaden te bespeuren in bv Talondreef, Beukenlaan, Smekenstraat (deels). De grachten zijn niet voorzien van beschoeiing wegens "te duur", het onderhoud in de gemeente door PIDPA/Hidrorio is erbarmelijk te noemen, zeg maar bijna onbestaande...., ze rooien vele bomen voor deze projecten en zijn amper milieubewust om water te laten infiltreren ter plaatse waar mogelijk. Water doorlatende klinkers voor de opritten worden niet voorzien wegens "te duur"... enz, enz.....
Profiel van Hanne Creten
Geplaatst door:Hanne Creten
5 jaar geleden
Aantal lm bermverharding is dit bepaald per kavel? Handhaving? Meer waterdoorlatende materialen op openbaar domein en praktijkvoorbeelden uitvoeren.
Profiel van Dirk Janssens
Geplaatst door:Dirk Janssens
5 jaar geleden
De Mostheuvellaan heeft nu een waterdoorlatende bestrating met in 1938 door de Trappisten handgemaakte betonklinkers. De gemeente wil die nu gaan vervangen door niet water doorlatend asfalt en beton terwijl de betonklinkers nog perfect te herbruiken zijn. Begrijpen wil het kan.
Profiel van Sebby Tiné
Geplaatst door:Sebby Tiné
5 jaar geleden
@Dirk Janssens idd. En dan zouden de belastingen moeten verhogen om bos aan te kopen terwijl bv de bomen in de Mostheuvellaan gewoon voor hetzelfde doel gekapt gaan worden...
Profiel van Harco Kort
Geplaatst door:Harco Kort
5 jaar geleden
@Dirk Janssens ook in de wijk Kersenlaan, Stekensbergstraat en Scherpenberg heeft PIDPA/Gemeente plannen voor heraanleg aan de bewoners voorgesteld. Riolering is ok voor de bewoners Scherpenberg. Die riolering moest overigens in 1964 al worden aangelegd door de verkavelaar en is er nooit gekomen, de gemeente heeft al die tijd zijn ogen gesloten, ondanks de voorwaarde van de gemeente zelf zijn er in de Scherpenberg tot heden zonder probleem al de bouwaanvragen goedgekeurd geweest. Maar er is wel bezwaar tegen open grachten (1,4 m breed !) en wadi's (1,60m breed !) die hier totaal overbodig zijn. PIDPA doet nu al zo goed als geen onderhoud (zij beweren van wel...) in de straten waar wel open grachten liggen, Wij pleiten om het water op het droogste gebied van de omgeving ter plaatse te houden en te recupereren en infiltreren ter plaatse. Tal van Ecologische alternatieven zijn voorgesteld aan PIDPA/Gemeente doch komen in dovemansoren terecht. Ze willen tevens oude waardevolle bomen kappen, de straat heraanleggen in asfalt en opritten in niet water doorlatende klinkers. Elk alternatief is afgewimpeld wegens "te duur". De pas aangelegde riolering (2005 !) in een deel van de Stekensbergstaat moet weer worden verwijderd (straat openbreken en heraanleggen) en vervangen door een nieuwe riolering, is dit dan geen geldverspilling ?
Profiel van Dirk Janssens
Geplaatst door:Dirk Janssens
5 jaar geleden
@Harco Kort Wij weten in de Mostheuvellaan alles van de hardhorigheid van zowel de gemeente Malle als van de Pidpa. Die duwen beiden liefst alles in een zinloze eenheidsworst. Het argument te duur hebben wij ook al gehoord maar nog nooit gezien. Wij hebben een ingenieuw van een ver afgelegen studiebureau bereid gevonden om een alternatief te berekenen. Dat kwam zelfs goedkoper uit. En studiebureaus in onze regio durven geen advies op papier zetten omdat ze schrik hebben in de banvloek van de gemeente en de Pidpa te vliegen.
Profiel van Erika Vergauts
Geplaatst door:Erika Vergauts
5 jaar geleden
Misschien is het goed dat er een aantal voorbeelden komen van ontharding op het openbaar domein.
Totaal aantal likes: 9, totaal aantal dislikes: 9
. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Klimaatplan: hoe denkt Malle over het klimaat?. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Klimaatplan: hoe denkt Malle over het klimaat?
Delen
Geplaatst door
Huidige status
voorgesteld
Tags
Leven & wonen
