mobiliteitsplan
Van "Meedenksessie mobiliteit omgeving Kapelakkers"
Ga naar het project
Ipv dat elk stukje van ons zogezegd sluipverkeer apart aangepakt wordt zal er voor Malle dringend een mobiliteitsplan moeten komen.
Er kunnen nog vele studies uitgevoerd worden maar de uitkomst is eenvoudig, ons dorp kan de massale doorstroom van het verkeer niet meer aan.
Je ziet het heel duidelijk, op momenten dat een grote toegangsweg van zoersel of sint antonius afgesloten wordt is er ineens de helft minder verkeer is in de dorpskernen.
Als men de kapelakker gaat knippen dan staan we binnenkort aan te schuiven van den horta in Wesmalle tot aan het kruispunt in Oost malle.
Er is geen sprake meer van een ringweg, nochtans zou een aansluiting van zoersel naar Brecht via een ring veel problemen kunnen oplossen, dit is echter geen populaire oplossing bij de lokale mensen die daar wonen, er zal dus dringend een alternatief gezocht moeten worden.
Knippen is enkel een verplaatsing van het probleem naar andere straten en of dorpen, is het dat wat we willen?
Het verkeer zal alleen maar toenemen, dat kan je niet stoppen, dat hoort bij een groeiende maatschappij. Jammer dat er 30 jaar getalmd is met vooruit te kijken.
Pak de problemen aan waar ze zicht stellen, oplapwerken is korte termijn denken en maakt het alleen maar erger.
Een bezorgde burger en ondernemer in Malle.
Willy
